970×90
970×90
970×90
970×90

Pse vaksinimi duhet të jetë i detyrueshëm

Pse vaksinimi duhet të jetë i detyrueshëm

Megjithëse ligjet e para të detyrueshme për rripin e sigurimit u ndeshën me kundërshtime të forta kur u prezantuan 50 vjet më parë, askush nuk shqetësohet të ankohet për një rregull të tillë të përbashkët. Në mandatimin e vaksinimit kundër COVID-19, qeveritë sot mund të ofrojnë të njëjtin justifikim bazë për mbrojtjen e individëve dhe shoqërisë.
MELBURN – Po shkruaj nga Victoria, shteti australian që u bë, në vitin 1970, juridiksioni i parë në botë që e bëri të detyrueshëm vendosjen e rripit të sigurimit në një makinë. Legjislacioni u sulmua si shkelje e lirisë individuale, por viktorianët e pranuan atë sepse shpëtoi jetë. Tani shumica e botës ka legjislacion të ngjashëm. Nuk mbaj mend kur dëgjova për herë të fundit dikë që kërkonte lirinë për të drejtuar automjetin pa vënë rrip sigurimi.
Në vend të kësaj, ne tani po dëgjojmë kërkesa që liria të mos vaksinohet kundër virusit që shkakton COVID-19. Brady Ellison, një anëtar i ekipit olimpik të Shteteve të Bashkuara të harkut, thotë se vendimi i tij për të mos u vaksinuar ishte “njëqind për qind një zgjedhje personale”, duke këmbëngulur se “kushdo që thotë ndryshe po heq liritë e njerëzve”.
Çuditshmëria, këtu, është se ligjet që na kërkojnë të vendosim rripat e sigurimit me të vërtetë cenojnë drejtpërdrejt lirinë, ndërsa ligjet që kërkojnë që njerëzit të vaksinohen nëse do të jenë në vende ku mund të infektojnë njerëzit e tjerë, po kufizojnë një lloj lirie në për të mbrojtur lirinë e të tjerëve për të kryer biznesin e tyre në mënyrë të sigurt.
Mos me keqkupto. Unë mbështes fuqimisht ligjet që kërkojnë nga drejtuesit dhe pasagjerët në vetura të mbajnë rripa sigurie. Në SHBA, ligjet e tilla vlerësohen se kanë shpëtuar afërsisht 370,000 jetë dhe kanë parandaluar shumë lëndime më serioze. Sidoqoftë, këto ligje janë paternaliste. Ata na detyrojnë të bëjmë diçka për të mirën tonë. Ata shkelin parimin e famshëm të John Stuart Mill: “i vetmi qëllim për të cilin pushteti mund të ushtrohet me të drejtë mbi çdo anëtar të një komuniteti të civilizuar, kundër vullnetit të tij, është të parandalojë dëmtimin e të tjerëve.” Fakti që shtrëngimi është për të mirën e individit nuk është “një garanci e mjaftueshme”.
Ka shumë për të thënë për këtë parim, veçanërisht kur përdoret për të kundërshtuar ligjet kundër akteve pa viktima si marrëdhëniet homoseksuale midis të rriturve me pëlqim ose eutanazisë vullnetare. Por Mill kishte më shumë besim në aftësinë e anëtarëve të komuniteteve “të civilizuara” për të bërë zgjedhje racionale në lidhje me interesat e tyre sesa mund të kemi me të drejtë sot.
Përpara se rripat e sigurimit të bëheshin të detyrueshëm, qeveritë zhvilluan fushata për t’i edukuar njerëzit në lidhje me rreziqet e mos mbajtjes së tyre. Këto fushata patën një efekt, por numri i njerëzve që mbanin rripa sigurie nuk u afrua as 90% ose më shumë që i veshin ato sot në SHBA (me shifra të ngjashme ose më të larta në shumë vende të tjera ku mosvënia e tyre është vepër penale).

Arsyeja është se ne nuk jemi të mirë në mbrojtjen e vetes nga rreziqet shumë të vogla të katastrofës. Sa herë që hipim në makinë, mundësia që të përfshihemi në një aksident aq serioz sa të shkaktojë lëndime, nëse nuk mbajmë rrip sigurimi, është shumë i vogël. Sidoqoftë, duke pasur parasysh koston e papërfillshme të mbajtjes së një rripi, një llogaritje e arsyeshme e interesave të veta tregon se është e paarsyeshme të mos vishni një. Të mbijetuarit e aksidentit automobilistik të cilët u plagosën sepse nuk mbanin rripa sigurie njohin dhe pendohen për irracionalitetin e tyre – por vetëm kur është tepër vonë, siç ndodh gjithmonë për ata që u vranë ndërsa ishin ulur në rripat e tyre.
Tani po shohim një situatë shumë të ngjashme me vaksinimin. Brytney Cobia kohët e fundit postoi në Facebook llogarinë e mëposhtme të përvojave të saj duke punuar si mjek në Birmingham, Alabama:
“Unë po pranoj të rinj të shëndetshëm në spital me infeksione shumë serioze COVID. Një nga gjërat e fundit që ata bëjnë para se të intubohen është të më luten për vaksinën. I mbaj dorën dhe u them se më vjen keq, por është vonë. Disa ditë më vonë, kur thërras kohën e vdekjes, përqafoj anëtarët e familjes së tyre dhe u them se mënyra më e mirë për të nderuar të dashurin e tyre është të vaksinohen dhe të inkurajojnë të gjithë ata që dinë të bëjnë të njëjtën gjë. Ata qajnë. Dhe ata më thonë se nuk e dinin. Ata menduan se ishte një mashtrim. Ata menduan se ishte politike. Ata menduan sepse kishin një grup gjaku të caktuar ose një ngjyrë të caktuar të lëkurës ata nuk do të sëmureshin aq shumë. Ata menduan se ishte ‘vetëm gripi.’ Por ata e kishin gabim. Dhe ata dëshirojnë që ata të mund të kthehen. Por ata nuk munden. ”
E njëjta arsye justifikon bërjen e detyrueshme të vaksinimit kundër COVID-19: përndryshe, shumë njerëz marrin vendime për të cilat më vonë pendohen. Dikush duhet të jetë monstruozisht i ashpër për të thënë: “faultshtë faji i tyre, le të vdesin.”
Regjistrohuni në gazetën tonë javore, PS të Dielën

Në çdo rast, në epokën e COVID, bërja e detyrueshme e vaksinimit nuk shkel parimin e “dëmtimit të të tjerëve” të Millit. Atletët olimpikë të pavaksinuar imponojnë rreziqe për të tjerët, ashtu siç bën shpejtësia në një rrugë të ngarkuar. E vetmja “zgjedhje personale” që Ellison duhet të kishte ishte të vaksinohej ose të qëndronte në shtëpi. Nëse Komiteti Olimpik Ndërkombëtar do të kishte thënë se vetëm atletët e vaksinuar mund të garojnë, kjo do të kishte liruar mijëra atletë nga një rrezik i shtuar i infeksionit dhe do të kishte justifikuar dëshirën e madhe të Ellison për të konkurruar pa u vaksinuar.
Për të njëjtën arsye, rregullat e shpallura muajin e kaluar në Francë dhe Greqi që kërkojnë që njerëzit që shkojnë në kinema, bare ose udhëtojnë në një tren të tregojnë prova të vaksinimit nuk janë shkelje e lirisë së askujt. Shkurtin e kaluar, kur qeveria indoneziane u bë e para që e bëri vaksinimin të detyrueshëm për të gjithë të rriturit, tragjedia e vërtetë nuk ishte se po shkel lirinë e qytetarëve të saj, por që vendet më të pasura nuk dhuruan vaksinat e nevojshme për zbatimin e ligjit. Si rezultat, Indonezia tani është epiqendra e virusit dhe dhjetëra mijëra indonezianë të pavaksinuar kanë vdekur.

Related posts